Iubire si ego

In tot ce am citit legat de ezoterism, se spune ca ceea ce este sus este si jos. Cu alte cuvinte noi suntem creatia energiei pe care o numim Dumnezeu. Si pentru ca Dumnezeu este energie si noi suntem tot energie. Suntem creati dupa chipul si asemanarea Lui. Dar daca nu dupa chipul si asemnarea fizica cu Dumnezeu suntem creati?

De la aceasta intrebare adresata in minte Universului, am primit un feedback interesant. Nicaieri nu vei intalni scris: ceea ce este jos este si sus, pentru simplul motiv ca iadul nu exista, exista doar ego-ul nostru. Ego-ul este iadul nostru. Partea rationala din noi care intuneca sufletul, acopera sentimentele si neaga existenta oricarei forme de energie. Este simplu – daca alegem lumina ca forma de energie pranica, existam, altfel continuam sa ne autodistrugem. De ce as alege sa fac rau, cand este atat de usor sa ma gandesc la cineva cu iubire si sa ajut cand pot o fiinta aflata in suferinta? Am observat ca atunci cand ma enervez sau cand fac rau cu gandul sau cu fapta, toata energia negativa pe care o eman se rasfrange tot asupra mea, mai devreme sau mai tarziu.

Sunt cateva semne dupa care iti poti da seama ca ai ales o alta cale decat cea a iubirii neconditionate. Sanatatea iti este din ce in ce mai subreda, se instaleaza afectiuni cronice sau o raceala banala te tine tintuit la pat mai mult de o zi-doua, relatiile cu ceilalti incep sa se deterioreze, prietenii te parasesc, iar tu te simti respins si implicit singur. Daca rautatea, ura si gandurile negre nu ti-au declansat acum aceste reactii, nu inseamna ca in viitor ele vor trece neobservate. Universul este precum o oglinda. Chipul pe care il reflecti in oglinda este cel care ti se arata. Cu alte cuvinte ceea ce trimiti asta primesti in schimb.

Universul/Dumnezeu ne-a creat pe toti perfecti – buni, iubitori, iertatori si frumosi, nu neaparat fizic. Cand ceva din viata noastra nu merge bine, tendinta este sa dam vina pe Dumnezeu. Dar de fapt noi am pus bazele situatiei care acum ne-a adus in pragul nefericirii. Am sapat fundatia, am construit zidurile casei, am pus gard electrificat pentru a ne feri de “hoti”, dar am uitat sa construim o usa. Astfel ne-am trezit captivi ai propriilor urzeli, rautati, ganduri negre. Rautatea se naste intotdeauna din frica. Cand frica a pus stapanire pe sufletul tau, ai permis aceasta greseala in proiectarea vietii tale.

Imi este dat din cand in cand sa aud: “prefer sa fiu rau decat prost”. Dar un om inteligent, evoluat alege intotdeauna sa fie bun.

Dar poate stii ca niciodata nu este prea tarziu pentru a crede. Alege sa crezi in soarele de dimineata care iti deschide ochii obositi, alege sa crezi in copacul care te apara de ploaie atunci cand iti uiti umbrela acasa, alege sa crezi in zambetul unui om care isi deschide inima plina de speranta si optimism in fata ta, desi poate tu te-ai purtat urat cu el, alege sa crezi in privirea sincera a unui catel sau in torsul unei pisici care iti arata afectiune chiar si cand nu l-ai hranit, alege sa crezi in ganguritul uni copil care stie ca nu ti-ai pierdut sufletul, doar l-ai ratacit. Alege sa crezi in aceste manifestari de iubire neconditionata, pentru ca prin fiecare suflet intalnit respira iubirea lui Dumnezeu.

Intr-o zi am ajutat o persoana sa urce in masina cu un carucior de piata foarte greu. Imediat ego-ul meu si-a facut simtita aparitia si a inceput sa puna la indoiala fapta mea. Parca puteam sa-l aud cum ma intreaba “dar tu te-ai gandit ca persoana pe care ai ajutat-o poate sa fie o persoana foarte rea care barfeste, naste intrigi, uraste, face rau celor dragi, poate chiar a ucis animale?”. Sinele meu divin i-a raspuns imediat “daca alegi sa faci bine unui om rau, darul pe care l-ai facut este cu atat mai pretios cu cat aceasta persoana nu se astepta sa intalneasca un suflet bun care sa o ajute. In interiorul acestei persoane se va produce o mica revolutie. Chiar daca nu se va schimba pe loc sau schimbarea nu va fi aparenta, ceva in interiorul ei se va misca. Alege intotdeauna sa faci bine unei fiinte, fie ca este cuvantator, fie ca este necuvantator. Dar nu trece indiferent”.

Cuvintele sinelui meu sau Dumnezeului meu interior m-au umplut de dragoste neconditionata si am decis sa-mi deschid inima in fata oamenilor, pentru ca in ceea ce priveste animalele, inima mea era deja deshisa.

Cand crezi in Dumnezeu, nu-ti este frica de nimic, pentru ca stii ca El te ajuta oricand ai nevoie. Fiecare dintre noi este parte din Dumnezeu, fiecare fiinta, fiecare copac, fiecare planta, fiecare animal. Oamenii si animalele au suflet, de aceea este bine sa le respectam, sa le iubim si sa alegem sa le integram in viata noastra, nu sa le facem rau. Copacii, plantele si mineralele au energie care ne incarca cand suntem obositi. De aceea cei care aleg o dieta vegetariana sunt mai sanatosi, mai stralucitori si mai fericiti.

Fiecare isi alege, insa, viata pe care doreste sa o aiba si nu Dumnezeu ne da palme, ci chiar noi o facem, cand sadim ura si rautate. Nu trebuie sa mergem in fiecare zi la biserica, sa facem cruci automate cand trecem pe langa o biserica si nu este nevoie sa facem parte din vreo secta, pentru simplul motiv ca energia divina este in toti si in toate. Trebuie doar sa ne ascultam ingerii protectori, ghizii spirituali si ajutati de ei sa ne deschidem sufletul spre iubire precum un boboc de trandafir isi deschide petalele pentru a-si dezvalui miezul plin de parfumul iubirii.

Toti ne nastem buni si iubitori, dar la un moment dat ne ratacim sufletul si uitam sa-l mai cautam.

About xnici

Om normal la minte si la suflet
This entry was posted in Ganduri. Bookmark the permalink.

2 Responses to Iubire si ego

  1. Irina says:

    Superb🙂 multumesc pentru acest articol.
    Coincide cu o realizare pe care am avut-o weekendul asta, canducand spre munte. Iesind din oras am observat ca se construieste mult in afara Montrealului. Copaci taiati, gropi in pamant, buldozere etc…toate astea m-au facut sa ma gandesc la toate fiintele si plantele care sunt sacrificate pentru placerea noastra. Am vazut un semn mare pe care era o poza a unui mare strand in constuctie. Strand. Adica noi taiem zeci de copaci si cine stie cate animale si pasari vor suferi, ca noi sa putem merge la strand din cand in cand…daca avem chef…e, asta m-a facut sa ma gandesc la mortalitatea noastra si am avut un sentiment enorm de accept al mortii. Am avut un sentiment enorm ca apartineam unui intreg mult mai mare ca mine, ca viata mea este doar imprumutata…viata mea nu imi apartine…eu sunt exact ca un copac sau ca o fiinta sau planta care poate oricand fii distrusa pentru placerea unuia mai puternic (intelege ca asta se intampla in fiecare zi cand inspiram aerul murdar sau macam fructe stropite cu otrava…) Eu sunt doar o experienta a vietii pe pamantul asta. Viata se exprima si se cunoaste prin mine…prin corpul meu care va dispare. Am avut o pace totala. Frica de moarte mi-a disparut complet. Am inteles ca trebuie sa simt fiecare moment. Am inteles ca trebuie sa am gratitudine pentru fiecare respiratie si sa accept totul asa cum este. Cum vad lumea, asa va fi. Am inteles ca responsabilitatea mea este sa adaug sentimente positive experientei umane pe acest pamant.
    Ti se vor deschide carari de care nici nu ai visat cand accepti realitatea ca esti aici pentru foarte putin timp comparat cu alte expresii ale vietii. Iubeste tot. Pana si pe cei rai cu ganduri rele. Cum vezi lumea, asa va fi. Accepta ceea ce nu poti schimba si traieste in dragoste, nu in frica. Aici este puterea.

    Te pup dulce si iti multumesc pentru ceea ce adaugi la experiente umana colectiva. Esti un inger.

    Iti recomand: “A New Earth” de Eckhart Tolle. Cred ca in romana este “Un Pamant Nou” dar nu sunt sigura. Iti va raspunde toate intrebarile legate de ego.

  2. xnici says:

    Multumesc pentru recomandari. Eckhart Tolle este urmatorul pe lista mea de lectura.

Leave a Reply

