De ce ne judeca oamenii

De cand am devenit vegana si am inceput sa-mi manifest iubirea pentru animale, nu a trecut o singura zi in care cineva sa nu ma judece. Daca oamenii ar arunca o privire critica in propria ograda (viata, familie), si-ar da seama de cate ori am ales ca eu sa nu-i judec, din respect si bun simt. Intotdeauna cand cineva te judeca, ajunge invariabil sa te jigneasca si sa te improaste cu noroi.
Ma intreb de fiecare data ce frustrare ii macina pe acestia de nu sunt capabil sa respecte valorile si reperele dupa care fiecare om isi conduce viata.
Cand si-au capatat oare prietenii acest drept de a ma judeca? Cand le-am impartasit toate tainele sufletului meu? Cand le-am deschis usa inimii mele? Oare cand?
Cei mai multi se cred superiori, prin varsta si experienta. Au uitat insa ca prietenia inseamna acceptare, iubire si nu in ultimul rand respect. Poate de aceea nici casatoriile si nici prieteniile nu mai trec testul timpului. Vasul plin de crapaturi ajunge sa se sparga la cea mai mica atingere.
In prietenie sau intr-o casnicie nu conteaza ca cineva sa aiba dreptate. Fiecare are dreptate in felul sau. Iar daca viata pe care o are il face fericit si nu lezeaza drepturile celor din jurul sau, de ce m-as preocupa sa incerc sa-l conving pe celalalt ca se amageste singur cu o fericire iluzorie. De ce nu pot cei din jurul nostru sa accepte ca fiecare isi construieste fericirea asa cum simte si cum doreste?
Este usor sa faci rau si atat de greu sa mergi pe drumul bunatatii. Nu glumesc. Sa vezi cate piedici ti se pun atunci cand ai tupeul (desi eu as zice curajul) sa te avanti pe calea iubirii. Oricine este dispus sa te auda spunand rautati despre cineva. Dar o veste despre implicarea intr-o actiune de voluntariat, de exemplu, aproape ca trece neobservata sau cineva in mod sigur va schimba subiectul, daca nu-si va infige coltii cu venin in bucuria ta. Pentru ca in secret sa-ti spuna ca si el/ea si-ar fi dorit sa-si schimbe viata, dar nu a avut vointa, chef, determinare. Oare aceasta sa fie frustrarea despre care vorbeam?

“Cu cât te înalţi mai mult, cu atât pari mai mic acelora care nu pot să zboare.” – Friedrich Nietzsche

About xnici

Om normal la minte si la suflet
This entry was posted in Ganduri. Bookmark the permalink.

One Response to De ce ne judeca oamenii

  1. Gemes Adriana says:

    De curand am citit un articol in NEXUS TIMES MAGAZINE nr.16 ca exista resurse pentru toata populatia globului,sa traiasca in pace,fericire,sanatate si hrana destula,dar nu se vrea.Om fi un studiu pentru unii,altii si ei cu ce se aleg? Cel mai bine este sa nu te dai batuta si sa nu te abati din drumul tau,caci la urma ,urmei, vor recunoaste si POPII ca toate FIINTELE,OM,ANIMAL, PASARE,SUNT DATE DE DUMNEZEU,NU DE PARTIDE,NU DE BANII LOR .Sa fii puternica si sa nu te abati din drumul tau.Sa ai o saptamana buna.Adriana

Leave a Reply

