Sufletul nu este de vanzare

Nu sunt fan poezii, dar am primit un comentariu  de la doamna ISOFACHE FLORENTINA
“Va invitam sa vizitati site-ul poetei Georgeta Tutuianu Stanciulescu, si sa comentati la http://georgetastanciulescu.wordpress.com/“. Nu am intrat mult timp, dar azi mi-am facut timp pentru hrana sufletului si nu am regretat.

Am gasit o poezie atat de frumoasa si de trista, incat nu am rezistat sa nu o impartasesc cu voi, oameni buni si iubitori.

“Copil lovit, copil sărman

Copilule, cu ochii tăi senini,
                Iar ai venit pe lume-ntre străini.
                În casa ta cu suflete prea reci
                Eşti întristat şi capul ţi-l apleci.
 
   Părinţii tăi nu te doresc în prag,
   Nu-ţi cheamă somnul cântând lin, cu drag.
   Copilule, cu ochii tăi senini,
   Eşti singur cu ai tăi, ca-ntre străini.
 
Copilule, suflet de înger blând,
               De mii de ani vii pe acest pământ
               Dar uneori uitat eşti de noroc
               Şi nu-ţi găseşti printre ai tăi un loc.
   Acei ce te-au bătut atât de rău
   Şi mâine vor lovi obrazul tău.
   De-aceea tu, copil firav şi blând,
   În ochii lor priveşti mereu plângând.
 
Copilule, cu suflet plin de dor,
                Îndurerat de aspră palma lor,
                Sub cerul înstelat ai fost culcat
                Cu sufletul  pierdut, nemângâiat.
 
   La ei ca rod al lumii ai venit,
   Dar n-ai ştiut că vei fi nedorit.
   Când plângi mereu şi nu ai mila lor
   Eu lacrima-ţi sărut, copil de dor.
 
                Acei ce ţi-au furat copilăria
                Asupra ta şi-au descărcat mânia.
                Sunt hoţi de suflete şi e păcat.
                Mă mir cum Pământul i-a răbdat!
 
Copilule lovit, copil sărman,
Când palma ta va strange an de an,
Cu bine, răul să îl răsplăteşti.
Copii tăi şi-ai lumii să-i iubeşti!
 
 
                                        21 septembrie, 1999.”

Iar aici am descoperit de ce aceasta poeta scrie atat de frumos. Numai un suflet curat putea sa plamadeasca versuri atat de frumoase.

“Mă doare când văd

Mă doare când văd: cerul gri,
                                mamă cu tâmple-argintii,
                                copii nedoriţi,
                                soldaţi badjocoriţi,
                                ţăranii bând apă clocită
                                         pe arşiţa cumplită.
Mă doare când văd: suflet hain,
                                omul muşcând cu venin,
                                câinele bătut,
                                pasărea cu penajul rupt,
                                minciuna cu multe picioare
                                         pe mine mă doare
Nu-mi pasă de proverbul ce-mi cere
Să fiu tăcută, cu gura de miere!
Mă doare când văd: flori călcate,
                                străzi nemăturate,
                                tineri drogaţi,
                                bătrâni dezonoraţi,
                                acidul in ploaie că vine
                                          şi Terra că tremură-n
                                                           suspine.
Nu vreau ca viitorii nepoţi
Să se nască morţi!
 
(Poezia a obţinut premiul II la concursul
“JEAN BART” al Ligii Navale Române din Constanţa)
 
 
 
                                          Scrisă la 12 septembrie 1999″

 

Si pentru a incheia simt nevoia sa postez aceste 2 versuri ale autoarei:

“”Ah!…Atât de simplă e iubirea
Şi-atât de complicată-n nenoroc.”

Aici inchei, dar nu inainte de a va invita sa urmati sfatul doamnei ISOFACHE FLORENTINA de a accesa site-ul si de a citi si alte poezii frumoase. Sunt un dar minunat de la Dumnezeu si o binecuvantare pentru suflet.

About xnici

Om normal la minte si la suflet
This entry was posted in Ganduri. Bookmark the permalink.

2 Responses to Sufletul nu este de vanzare

  1. Viorel Grecu says:

    Interesant articol !

  2. maria l says:

    Superbe poezii.

Leave a Reply

