Despre viata si iubire, cu Garçon

Imi gasesc cu greu cuvintele. Simt ca orice as spune despre spectacolul din aceasta seara, as intina cumva imaginea artistilor care mi-au incalzit sufletul si as estompa mesajul plin de sensibilitate transmis in cele aproximativ 2 ore pe o scena improvizata in Biblioteca Naţională Pedagogică “I.C. Petrescu”. Mirosul de carti uzate, mirosul de lemn vechi, impletit cu tehnologia moderna de proiectie si sunet si cu jocul plin de compasiune si iubire al artistilor m-a invaluit si ca intr-un vis m-a trezit intr-o lume de poveste. O poveste care pentru unii este cu final fericit, iar pentru altii plina de suferinta. Fiecare moment era accentuat de muzica de vioara sau de pian. Ah, acea vioara care imi acompania fiecare lacrima… Spectacolul “Confesiunile unui caine” merita jucat pe scene mari de teatru, dar in acelasi timp simt ca locul artistilor este intre oameni, aproape de ei, de inima lor. Spectatorii nu erau simpli observatori, ci parte din viata si destinul cainelui Garçon.

Am ras si am plans. Am fost intre prieteni, ba mai mult am fost alaturi de copii care stiu ce inseamna sa fii un detinator de caine responsabil, stiu ce inseamna sa fii OM. Nu aveau mai mult de 7-8 ani, dar stiau ca pentru a nu fi nevoit sa abandonezi puii nedoriti si pentru a fi mai sanatosi, cainii trebuie sterilizati. Toti copiii stiau ca un necuvantator simte la fel ca ei, ca au nevoie de iubire, ca nu sunt jucarii sau obiecte de decor. Sala a fost mica, fata de numarul mare de spectatori si am fost uimita cat de multi copii si adolescenti au venit la spectacol. Pot sa spun ca am primit cel mai frumos cadou de ziua mea. As fi vrut sa-I imbratisez pe acei copii si sa le multumesc parintilor ca isi educa copiii. Educatia inseamna sa-l inveti pe copil sa respecte viata sub orice forma ar fi ea.

Multumesc Garçon, multumesc baiete ca mi-ai redat speranta intr-un viitor mai bun construit de acesti copii cu suflet.

Dragul meu Garçon iti doresc ca peste tot pe unde mergi sa lasi o amprenta in sufletele oamenilor si sa devina toti cei pe care ii atingi cu ale tale cuvinte alese, oameni civilizati, buni, empatici, oameni…  mari.

Urmatoarele spectacole vor avea loc in Biblioteca Judeţeană „George Bariţiu” Braşov, Biblioteca Judeţeană Mureş, Biblioteca Judeţeană „Alexandru şi Aristia Aman” Dolj. Luati o pauza de doua ore de la tot ce faceti, luati copiii de manuta si mergeti cu ei la spectacol. Vor invata, daca nu stiu deja, ca iubirea fata de necuvantatoare este identica cu cea pentru oameni. Va veti bucura impreuna de o lectie de civilizatie si veti primi o doza de frumusete sufleteasca din partea unor talentati artisti.

In loc de incheiere, doresc sa fac o plecaciune in fata artistilor: Mihaela Rădescu, Mădălina Florescu, Cristian, Alina Crăiţa, Emilia Manea, Andrei Gonczi, Toma Albacan şi Bogdan Frunzareanu, Ioana Macarie

IMG_0735

Daca doriti detalii despre acest moment artistic si educational, va invit sa vizitati acest link:

http://xnici.wordpress.com/2012/12/05/manifest-canin-in-sala-de-lectura-6-12-2012-ora-17-00/

About xnici

Om normal la minte si la suflet
This entry was posted in Evenimente importante. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

