Paramixoviroza, o boala a porumbeilor care poate fi tratata (uneori)

Se intampla (destul de des) sa-mi iasa in cale cate un suflet napastuit. Acum mai bine de o luna, am gasit un porumbel care isi dadea capul pe spate (credeam ca a avut un atac cerebral). Cu ajutorul unei dragi animaliste, l-am recuperat si a poposit intr-o cusca de pisici (daca ar stii ele…). Diagnosticul pus de medic l-a condamnat la moarte: paramixoviroza. Dar eu sunt incapatanata. Nu renunt niciodata la lupta pentru viata unui necuvantator, daca exista chiar si 1% sanse de a fi salvat. Uneori mi-a iesit, alteori nu. Am varsat multe lacrimi pentru cei care au parasit aceasta lume, dar stiu ca pentru cateva zile, ore, minute, pentru cineva au contat si au murit mangaiati, nu abandonati.

Dar, sa revin. Primul medic mi-a recomandat vitamine (POLIVIT S) 1 ml la 1 l de apa. Era imposibil sa i le dau asa pentru ca nu era capabil sa bea apa si sa manance singur. Prin urmare i-am dat in fiecare zi 0,5 ml de vitamine pe cioc cu siringa timp de 2 saptamani, apoi timp de alte 2 saptamani 0,2 ml. In paralel la recomandarea celui de al doilea medic, i-am dat ENTEROGUARD 1/4 bagat pe cioc timp de 10 zile. Mancare si apa ii dadeam de 2 ori pe zi tinandu-i capul cu degetul sa manance (in primele zile i-am bagat pe cioc bobite – am luat special pentru gugustuci si porumbei)

A trecut cu bine de aceasta luna. Mananca singur, bea apa singur si a devenit nabadaios. Cand il iau in brate se uita gales la mine si imi zic ca isi suceste capul pentru a ma recompensa cu clipitul lui dulce din ochi.

Paramixoviroza este o boala virala foarte contagioasa, asa incat daca salvati un astfel de porumbel, nu il introduceti in locul in care aveti alte pasari. Gatul care se suceste este semnul distinct al acestei boli, dar nu trebuie sa va ingrijorati, in urma tratamentului, cand va dori sa manance si sa bea apa, gatul ii va reveni la normal. La Freddy al meu mi-am dat seama ca doar cand este supus la o stare de stres (cum ar fi si apropierea mea de cusca lui ca doar e salbatic pana la urma) isi suceste gatul, in rest il tine normal.

Nu acceptati moartea ca raspuns la orice fel de probleme ar exista!

Tratamentul care a functionat la porul meu

Picture1

 Polivit S – 0,5 ml direct pe cioc primele 2 saptamani

                   – 0,2 ml direct pe cioc urmatoarele 2 saptamani

Enteroguard – 1/4 timp de 10 zile

 Important este sa-i asigurati mancare si apa de 2 ori pe zi, daca nu puteti mai des si el nu se poate hrani singur. O mangaiere oferita din cand in cand este cel mai eficient tratament atat pentru oameni, cat si pentru animale. La fel de important este sa retineti ca daca nu puteti salva un suflet, cel putin nu l-ati lasat sa moara singur, in frig sau in soarele arzator. Pentru o clipa el a contat pentru cineva.

About xnici

Om normal la minte si la suflet
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

30 Responses to Paramixoviroza, o boala a porumbeilor care poate fi tratata (uneori)

  1. Teodor says:

    Nu pot sa cred, ti-am regasit blogul dand un search despre tratamentul paramixovirozei! Stii, eu n-am mai dat de blogul tau de cand ti-ai schimbat adresa!Am crezut ca l-ai sters. Apropo, tocmai am citit articolul in care explicai de ce ai schimbat adresa si te inteleg. Dar acum sper ca nu mai ai parte de amenintari din partea asa zisilor iubitori de oameni si mai sper ca nu-ti vei mai schimba adresa. Cu ce sa incep? Cu faptul ca si eu am avut acum cateva zile o vrabie care mi-a murit din cauza acestei boli? Am gasit-o cazuta in curte si am luat-o in casa. Am dus-o la vet si nu mi-a dat nimic, a zis ca are boala asta si ca o sa moara. Pacat ca nu am dat de blogul tau inainte sa moara, as fi salvat-o.

    Sa-ti traiasca porumbelul, vad ca te-ai descurcat mai bine decat mine. Norocul lui ca l-ai gasit. Si nu te mai lasa intimidata de niste idioti. Astia sunt tari in gura pe net, dar pun pariu ca in realitate nu au curajul sa iti faca ceva.

    P.S: Mai tii minte ce design aveai la vechiul blog? Arata mult mai bine. Sau ma rog, poate e doar impresia mea, pentru ca eram oarecum atasat de vechiul tau site, dar tot imi placea mai mult.

    • xnici says:

      Lupul isi schimba parul, dar naravul ba. In anul in care mi-am schimbat adresa blogului, am schimbat foarte multe. Un sut in fund, un pas inainte se spune. Amenintari avem zilnic, dar incepi sa te obisnuiesti cu ele. Ucigasii de caini sunt in stare de orice si ne asteptam la tot ce e mai rau din partea lor.
      Imi pare rau pentru vrabiuta. Din pacate, desi imi este foarte greu sa accept asta, nu putem sa-i salvam pe toti (dar trebuie sa incercam neaparat!). De exemplu, nu am gasit niciun tratament eficient pentru variola (mi-au murit 2 porumbei gasiti cu boala asta). Dar si pentru variola, am aflat ulterior ca trebuia stimulat sistemul imunitar. Vitamine la greu si fortati sa manance si sa bea apa. Nu am stiut la acel moment. Medicii par sa nu acorde prea mare importanta pasarilor, ba chiar am gasit un comentariu pe un site in care un medic spunea ca daca nu se vindeca de la sine, nu merita sa le salvam pentru ca nu sunt valoroase. Mi s-a parut odios. De parca salvam animalele pentru ca au valoare.

      P.S. Imi pare bine ca ne-am regasit prieten vechi, oricine ai fi tu🙂

      • Teodor says:

        Deh, cand se referea la valoare, probabil se referea la cantitatea de carne obtinuta de la ele – pentru un psihopat asta e important la un animal, cata carne are pe el si nimic mai mult. Dar ma indoiesc ca vet-ul meu gandeste asa, chiar daca mi-a zis ca nu am cum sa salvez vrabia, pentru ca el se ocupa si de animale mai putin “bagate in seama”: trateaza inclusiv pesti, mie cel putin mi-a salvat o gramada. De rozatoare si alte animale nici nu mai zic, ar trebui sa vezi cu cata grija se ocupa de ele. Poate ca nici el nu a stiut ca boala asta se vindeca…

  2. Adriana says:

    Am regasit acest blog intimplator,ma bucur pentru porumbel,dar astfel am vazut ca pare a descrie simptomele bolii unor gaini ale bunicii mele care au inceput sa isi dea capul pe spate la intervale de o luna sau doua.Mi-am amintit ca gasisem mai demult o astfel de vrabiuta si vet.mi-a zis sa ii dau brinza de vaci cu zahar si ou,si am incercat sa o salvez insa nu am reusit pentru ca s-a inecat, Am incercat la prima gaina acea reteta,dar fara ou,Nu ii mistuia nici gusa,i-am luat si drojdie si i-am pus in apa,insa a murit.Pe a doua gaina bunica a taiat-o,acum dupa ce i-am facut scandal a lasat-o deocamdata pe cealalta ca i-am cumparat niste vit.care se pun in furaje pe baza de vit.B,si 2 antibiotice ,in plus am inceput sa ii dau si spirulina,de 2 ori pe zi.Nu stiu daca e de ajuns,incepuse sa nu mai manince,dar acum parca a inceput sa isi revina si ciuguleste putin.Nu stiu cit timp sa ii dau si in ce cantitate,aveam niste copii xerox dupa o carte cu bolile pasarilor dar despre asta nu scria,doar ca la pasarile de colivie de la lipsa de vit.B le cade capul…nu am gasit daca exista paramixoviroza si la gaini.

    • xnici says:

      Este o boala extrem de contagioasa. Din pacate, la gaini nu ma pricep inca (nu mi-a iesit niciuna in cale care sa aiba nevoie de ajutor). Incercati si acest tratament, poate da rezultate. Dar gainile pot sa traiasca si cu acest handicap foarte bine. Freddy suceste capul cand ne vede, dar mananca singur, bea apa singur si traieste.

  3. madalina says:

    Buna. Ma bucur enorm cand cineva simte ca mine. Am gasit si eu acum 15 zile, un porumbel ce parea bolnavior. Nu stiam nimic despre ei si despre bolile lor. Am crezut ca s-a lovit la cap si de aceea nu isi poate controla capul. Cu doi caini in casa,i -am gasit si lui un loc. A doua zi am realizat ca nu va trai mult caci nu poate manca singur. Saracutul voia sa apuce boaba de orez dar nu o nimerea. Asa ca l-am dus la veterinar. Inainte de a-l duce am cautat singura pe net si am descoperit ca are paramixoviroza. La vet nu mi-au acordat mare atentie si mi-au spus ca mare lucru nu se poate face. Chiar mi-au sugerat eutanasierea. Mi-au dat intr-un final doua seringi cu niste vitamine. De atunci ma chinui zilnic cu el si ii dau pe cioc mancare si apa. Orez si grau sau muste daca prind prin casa. La inceput avea diaree apoasa acum face normal gainatul.Nu-mi doresc nimic mai mult decat sa se faca bine sau sa ii aud o data turuitul. Uneori e trist si bolnav,alteori e energic si isi intinde aripile,se ciuguleste…dar nu vreau sa renunt. Consider ca aceasta viata a unei pasari,,fara valoare”cum cred altii,e la fel de importanta ca orice alta viata.Il mangai mereu si vorbesc cu el…cum pot vorbi altii cu atata usurinta despre ,,ruperea capului”?? Ma bucur ca mai sunt si altii ca mine:)

    • xnici says:

      Buna. Si eu ma bucur mult cand mai cunosc chiar si in mediul virtual oameni cu suflet. Poru meu e bine. Acum face scandal chiar cand nu are mancare si se bate chiar cu mine cand vreau sa pun mana pe el. A ramas cu rotirea capului cand este stresat si nu poate sa zboare, dar este fericit si sanatos. Iti recomand sa ii iei bobite speciale pentru porumbei/gugustuci. Sunt unele pe la 17 lei/kg la Animax sau la Maxipet cu 6-7-8 lei, nu mai stiu exact cat or mai fi acum. Sau mai ieftine graunte pentru perusi, dar fara adaosuri, ci cele simple. Au tot ce este necesar pentru a le asigura o masa completa. O sa observi ca atunci cand se va mai insanatosi va incepe sa manance singur. Daca nu poate singur, e important sa-i bagi bobitele pe gat cel putin o data pe zi si neaparat aport de vitamine. Daca i-a trecut diareea este foarte bine. Imi aduc si acum aminte cum statea la mangaiat si la pupat si cum se uita la mine dupa ce se satura de mancat. Transmitea atat de multa recunostinta si iubire. Imi place si acum ca e razboinic, semn ca se simte bine. Multa sanatate tie, familiei tale care a dat viata unui om atat de bun si necuvantatorilor tai. Iti tin pumnii sa se faca bine puiutul.

      • Camelia says:

        Am si eu doi porumbei care sucesc capul. Pe unul il am de cativa ani, se descurca singur sa manance si sa bea apa.
        Al doilea, e o “achizitie” din vara. Parea perfect sanatos, dar nu putea sa zboare. Cand a venit frigul i s-a sucit capul in asa hal, ca nu mai poate manca singur. L-am bagat in casa intr-o cutie de carton si il hranesc cu grau.
        Cu ani in urma, un batranel mi-a zis cu ce sa tratez un porumbel cu astfel de probleme. Dar am aruncat cu cateva luni in urma sticla cu vitamnie, pentru ca era expirata. Era ceva cumparat de la farmacia umana, polivitamine si vitamina k, parca asta era. Si chiar functiona.
        Acum o saptamana am cumparat de la vet, COMPLEX POLIVITAMINIC BUVABIL, suspensie, care se dizolva intr-o anumita cantitate de apa si se da maxim 5 zile la porumbei. Nu a avut nici un efect la porumbelul meu.
        Intrebare: sa incerc sa ii dau solutie din asta nediluata? Oare ii fac mai mult rau?
        Solutia asta contine vitamina D3, E, K3, B1, A, C, Mg, Zn, metionina, biontina s.a.

      • xnici says:

        Am dat nediluat pentru ca diluat in apa nu bea la inceput, pentru ca nu putea sa bea deloc apa singur, iar cand il hraneam de doua ori pe zi era prea putina cantitatea de vitamine. Nu stiu ce sa zic despre acel complex, eu i-am dat ceea ce scrie in postare. Nu stiu daca e acelasi lucru. Cert e ca a trecut de la tinut capul sa manance la a manca singur dupa tratament. Dar am avut grija sa-l si hranesc in acest timp. E drept ca de zburat nu mai zboara, dar nici nu sufera prea tare ca nu o face. E gras cat o gaina, chiar asa il alint, gaina lui mama, mananca, bea apa, se bate cu mine, a mai si avut tentative de zbor, dar soldate cu esecuri din cauza capului pt ca nu-si poate controla miscarile in caz de stres. Face un scandal daca nu are mancare, de te stie toata strada🙂

  4. adrian says:

    Salut, poti sa mai ai grija de un porumbel cu aceleasi probleme ? Deocamdata e la veterinar, dar eu nu am cum sa-l ingrijesc acasa – sunt plecat de dimineata pana seara. Daca nu gasesc pe cineva sa-l ingrijeasca in cateva zile o sa cer eutanasierea. (sunt din Bucuresti)

    • xnici says:

      acum am vazut mesajul tau. sa stii ca si eu am acelasi program si nu am cerut moartea nimanui din cauza asta. daca mai traieste, spune-mi la ce cabinet este. sunteti incredibili. si apoi va mirati cand va merge rau ca nu stiti de unde vi se trage. oare daca ai avea un copil cu handicap l-ai eutanasia pentru ca nu ai avea timp de el?

      • alin says:

        Buna ,am gasit si eu un asemenea porumbel ,dar ma am dat pe google numele medicamentului Enteroguard si nu vad a fi pt aceasta boala ,eu i am dat la al meu antibiotice si vitamine timp de 5 zile ,dar mult nu sa schuimbat .

      • xnici says:

        Enteroguard a luat pt ca facea f moale. Este specific pt diaree

    • alin says:

      TIPIC ROMANESC ,ALTU SA SE OCUPE ,CAT DESPRE EUTANASIERE MAI BINE IL LASIN IN FATZA BLOCULUI

      • xnici says:

        Da, e tipic romanesc sa omori, sa abandonezi pentru a scapa de orice iti strica planurile egoiste de viata. Nici sa treci nepasator nu e o solutie. Am mai gasit recent un porumbel, l-am luat am incercat sa-l tratez, dar a murit. Cel putin a murit la mine, mangaiat si cat de cat la caldura. Pentru cineva, acel suflet a contat. Si pe patul de moarte, cum se zice, nu a fost singur.

  5. George says:

    Bună ziua, am găsit acum o săptămână un porumbel tânăr, nu adult, care părea normal. Am crezut că o să se sperie de mine şi o să zboare. Dar acum este într-o cutie în bucătărie astăzi mă duc la cabinetul veterinar pentru a 5-a injecţie cu antibiotic. Nu mănâncă singur, bea un pic de apă dacă îl ajut. În rest îi dau iaurt şi miere apoi vitamine, toate cu seringa, dimineaţa înainte de apleca la servici şi seara când revin. Stă singur cu capul strâmb şi se învârte pe loc. Vă rog să mă ajutaţi şi pe mine căci nu mă lasă inima să-l las în faţa blocului…

  6. Bună ziua, am găsit acum o săptămână un porumbel tânăr, nu adult, care părea normal. Am crezut că o să se sperie de mine şi o să zboare. Dar acum este într-o cutie în bucătărie astăzi mă duc la cabinetul veterinar pentru a 5-a injecţie cu antibiotic. Nu mănâncă singur, bea un pic de apă dacă îl ajut. În rest îi dau iaurt şi miere apoi vitamine, toate cu seringa, dimineaţa înainte de apleca la servici şi seara când revin. Stă singur cu capul strâmb şi se învârte pe loc. Vă rog să mă ajutaţi şi pe mine căci nu mă lasă inima să-l las în faţa blocului…

  7. Costi says:

    Si eu am gasit astazi un porumbel cu acelasi simptome de paramixoviroza ….. pur si simplu cand l’am vazut asa de neajutorat nu am putut sa’l las acolo sa moara de frig, sau mancat de vre’o pisica. Asa ca acum e la mine acasa si o sa incerc sa ii dau acelasi tratament pe care i l’ai dat si tu.
    Sper sa aibe efect. Saracul de el sta doar intr’un picior, si nici nu’si poate mentine echilibrul. L’a hranit mama cu niste grau, si ia mai dat ceva apa.
    Boala aceasta sper ca nu se transmite si la oameni sau la catei, pt ca mai am si un catel in casa🙂

  8. Costi says:

    Am citit de curand pe http://www.animale.ro/articole/paramixoviroza-la-pasari ca boala este transmisibila la om, fara a fi la fel de periculoasa. Infectia cu virusul NDV poate determina la oameni simptome similare celor de gripa usoara sau o forma blanda de conjunctivita.
    Este adevarat ?

    • xnici says:

      Nu am avut niciun fel de probleme si l-am pupat pe cioc. De altfel am pisici si afara si in casa si le pup in bot dupa ce vaneaza soareci si nici macar toxoplasmoza nu au. Hartia igienica are mai multe bacterii si risti sa te imbolnavesti mai degraba de la ea decat de la vreo pasare\animal. Spala mainile si dezinfecteaza cu spirt daca iti este teama si nu o sa fie probleme

  9. ROXANA says:

    Am gasit si eu pe balcon un porumbel azi, cu aceeasi problema: isi roteste capul in conditii de stres ,se pare si nu poate zbura.In rest ,sta cat de cat normal,putin intr-o parte, dar mananca singur.I-am luat polivit s de la vet si din ce ai povestit am sa-i dau pe cioc direct o perioada.Sper sa se faca bine.Ce altceva i-as mai putea da?Momentan il tin intr-o cutie maricica de carton,dar nu stiu ce solutii am pt ca stau la bloc.Multumesc pentru postarea cu sfaturi,sper sa il fac bine si pe al meu.

    • xnici says:

      Multa sanatate! Poti incerca o colivie mai mare sau daca poti o voliera. Va trai daca trece cu bine peste prima luna, dar f posibil sa ramana cu dizabilitati si sa nu zboare

  10. Bogdan says:

    Am si eu un porumbel care își sucește gâtul da nu foarte tare , mai mult când i-l eau in mână si când mănâncă ,de vreo 3 luni . In tot acest timp a avut aceleași sintome .Porumbelul mănâncă singur si bea apa , nu este slăbit . Ce tratament sa i dau ?

    • xnici says:

      Daca mananca singur si e ok sa-ti traiasca. Sa ai grija de el cate zile va avea. Nu va mai zbura probabil, dar e si el un suflet

  11. Fără Otrăvuri says:

    Buna, si eu am o problema mare de tot cu un porumbel, te rog mult daca ma poti ajuta cu un sfat. A fost atacat acum 6 zile de o pisica sau un sobolan, i-a facut rani urate si in pofida dezinfectării s-a infectat cu salmonella. Desi ieri vet-ul mi-a dat antibiotic, e foarte rău, bacteria i-a afectat creierul si intai si-a pierdut echilibrul, acum e aproape complet paralizat si doar respira clipeste si bea apa cand ii sustin eu capul (nu si-l mai poate ridica, sta intr-o pozitie de parca ar fi mort, doar ca respira). E foarte grav, cred ca nu mai traieste pana maine si m-am gandit si la solutia eutanasierii pentru ca se chinuie teribil, dar parca nu o pot face. desi nu cred ca mai pot face ceva pentru el, nu a mancat de 6 zile si e practic in agonie, dar totusi bea apa, respira si clipeste. Cred ca daca nu va fi eutanasiat va muri de foame. Sa mai incerc?

Leave a Reply

