Cum ingrijesti pui de pisica beberonezi

Un sac legat la gura si aruncat de niste tarani. Genul de oameni pe care ii urasc din tot sufletul. Acele brute care isi arunca si copiii la fel de usor. Din sac au iesit 3 pisicuti  in varsta de nici 2 saptamani. A doua generatie de beberonezi recuperati de pe strada. Prima mi-a fost predata rand pe rand de mamica puilor, incapabila sa alapteze, cand puii aveau doar 5 zile.

Si prima si a doua generatie de pui a fost crescuta dupa acelasi orar. La prima generatie de pui am zis ca ii iau in fiecare zi la serviciu si ii alaptez la 2 ore. A fost un cosmar. Mieunaturile se auzeau pe tot culoarul. Am renuntat rapid la visele mele sau ajungeam sa renunt la serviciu. Prin urmare alaptarea se facea dimineata si seara. La prima generatie am facut fatala greseala de a intarca puii cand au implinit o luna la recomandarea unui medic (altul decat cei la care mergem noi in mod curent). Unul dintre pui era prea mic si prin urmare nu era complet dezvoltat pentru a trece la mancare solida, chiar daca era inmuiata in lapte si practic doar o pasta. Am suferit enorm cand am vazut cum se chinuie si cand mi-a murit in brate cu labuta sub cap exact ca un om. Mi s-a spus ca avea un defect congenital, dar cu toate acestea am invatat sa nu mai trec puii de pisica la mancare solida pana nu sunt pregatiti 100%.

A doua generatie de pui a implinit deja cateva luni bune. Suntem sanatosi, jucausi nevoie mare si toti in viata. Am invatat din greseli si tocmai de aceea am decis ca e bine sa impartasim din tainele cresterii beberonezilor pentru ca niciun suflet sa nu se mai piarda.

1. Chiar daca au aceeasi varsta, unul dintre pui  se dezvolta mai greu, fiind ultimul nascut. Cu toti trebuie sa aveti grija, dar el trebuie sa primeasca tratament preferential. O sa vedeti ca o sa ceara mai multa afectiune, o sa fie mai lipicios, mai dependent de voi, o sa suga mai incet, o sa aiba nevoie de mai multa caldura. Oferiti-i tot ce are nevoie.

2. Nu-i intarcati fortat. Cand au schimbat culoarea ochilor, adica la o luna, veti vedea ca incep sa strambe din nas la lapte. Cand incep sa refuze laptele, puteti sa le puneti bobite speciale pentru pui. Nu stiau la inceput de unde sa le apuce, dar cand le-au descoperit, sa te tii… In paralel le dadeam si lapte pentru ca nu au inteles cum e cu apa. Ba le intra pe nas, ba isi spalau labutele in ea. Cea mare a fost prima care a trecut pe boabe si in scurt timp a renuntat total la lapte. Cea mica a renuntat la vreo saptamana si ea la lapte, iar bebelusul, cel mai mic si pricajit a renuntat la doua saptamani, dupa doua zile in care a refuzat total laptele, dar nici boabe nu vroia sa manance. Timp in care am luat o crema cu vitamine pentru ca imi era teama sa nu moara. Apoi a descoperit si el gustul bobitelor dupa ce i-am dat cate una, o scuipa, alta, o scuipa si tot asa pana si-a dat seama cum trebuie procedat cu ele. Nu-i fortati sa treaca pe bobite, lasati-i pe lapte pana renunta ei de buna voie. Daca aveti un spatiu mai mare in care ii tineti, de la o luna puteti sa le lasati boabe si apa si cand sunt pregatiti merg singuri sa se serveasca.

3. Laptele special pentru pui este foarte bun, dar foarte scump. Cineva mi-a spus ca pot sa iau si lapte pentru copii. Am inceput cu Milumil si am terminat cu un lapte de la DM ieftin si foarte bun (500 gr -24 lei, ba chiar am prins si o reducere de 50% intr-o zi). Nu va recomand Bebelac. Cel mai bine le-a mers cu cele doua variante Milumil si cel de la DM pentru nou-nascuti. Toti trei sunt intr-o forma de zile mari. Cumparati un biberon special pentru puii de pisica. E mai simplu si costa undeva in jur de 15 lei. Nu-l aruncati ca mine dupa prima generatie. Nu se stie cand mai aveti nevoie de el.

4. Ce faceti cand plang puii? Uneori putem sa-i luam in brate, sa-i cocolosim, alteori nu. Recomand cocoloseala si la copii si la puii de animale. O sa vedeti ca si unii si ceilalti se desprind natural cand cresc si nu raman lipiti de dvs. toata viata. Ba chiar dezvolta un sistem imunitar puternic si au incredere in dvs. Dar sa revenim, nu avem timp de cocoloseala si ei tot plang si plang si plang. Nimic mai simplu. Acoperiti cutiuta in care stau. E intuneric si dorm foarte bine. Nu va temeti. Nu o sa ramana orbi, nu o sa pateasca nimic. Obligatoriu sa-i scoateti din cutiuta sa faca miscare si sa ia contact cu mediul inconjurator macar de 2 ori pe zi. Si cel mai important curatati cutiuta sa nu stea in urina. Un pad de la copii rezolva problema (cele pt animale costa mult si sunt subtiri).

5. Defecarea si urinarea. Neaparat trebuie sa aveti grija ca aceste doua functii sa fie onorate dupa fiecare masa. Cand sunt foarte mici mamica lor ii spala dupa fiecare masa si ei isi fac nevoile, fiind stimulati. Altfel nu se descurca singuri. Luati un tampon de vata sau o carpa umezita cu apa calduta si ii stergeti usor (ati uitat sa incalziti apa? scuipati pe carpa si se rezolva). O sa urineze rapid. Cu defecarea dureaza ceva mai mult. Daca aveti un animalut prin casa, mai mamos, puteti sa-i cereti ajutorul. Prima generatie a fost ajutata sa-si faca nevoie de catelusa mea. In cazul in care observati ca nu fac caca 2 zile luati urgent masuri. Vizita la medic neaparat. Mie mi-a recomandat medicul Duphalac (0,5 ml la un biberon). Face minuni, dar totusi cel mai bine e sa mergeti la medic daca nu se intampla nimic.

6. Ochisori lipiti. Asa se nasc si pana la 2 saptamani nu o sa le vedeti ochisorii. Apoi se deschid usor usor. Nu-i fortati, nu interveniti. Dupa ce se deschid total, e posibil sa apara niste scurgeri care sa-i lipeasca la loc. Nu-i lasati asa. Mergeti la un cabinet sa va recomande picaturi/crema in functie de ceea ce are puiutul. Stergeti ochisorii cu ser fiziologic si apoi puneti picaturile/crema. E important ca medicul sa stie de ce tip sunt scurgerile sa nu fie vreo alta boala. Urmariti si scurgerile din nasuc. Daca le observati, urgent la medic.

7. Deparazitarea interna si externa. Cum intrati in posesia beberonezilor, faceti deparazitarea externa. Exista solutii ieftine si foarte bune de deparazitare special pentru pui (eu am folosit pudra care a fost foarte buna). Deparazitarea interna: mie medicul mi-a zis nu mai devreme de o luna. Dar la prima generatie au primit deparazitarea mai devreme de o luna. Medicul e singurul in masura sa va recomande ce sa le dati pentru deparazitarea interna si cand.

8. Vizita la medic. Cand si de ce? Cand am putut am fost la medic mereu prezenta chiar in ziua in care am gasit animalele. O evaluare initiala te poate scuti de cheltuieli mari ulterioare si mai ales poate salva viata animalelor. Daca nu puteti ajunge, fie din cauza banilor sau distanta mare, incercati sa dati cat mai multe detalii medicilor pentru a sti ce sa va recomande si apoi tineti-va de tratament. Spuneti mai ales cand si cum puteti sa le administrati tratamentul.

9. Primele animale din viata mea. Cum aleg medicul bun? Un medic bun este cel dedicat animalelor, genul de medic caruia i-ati incredinta si dvs viata. Un medic bun este cel care nu eutanasiaza animale sanatoase niciodata, indiferent de motiv. Un medic bun este cel care nu va ia pielea de pe dvs. Fugiti de tarifele foarte mari. Nu sunt un indicator al competentei. Un medic bun va va recomanda din start sterilizarea cand puiul va avea 4-5 luni la femele si un an la masculi. Daca va zice sa lasati bietul animal sa faca un rand de pui, fugiti mancand pamantul. Eu am incredere intr-un singur cabinet veterinar la care merg din anul 2006. Cand am acceptat sfaturi din alta parte (gresite bineinteles) a fost din cauza ca nu am putut sa ajung la acest cabinet si dupa cum ati citit mai sus am avut numai de pierdut. Nu dati pisicii pastile pentru oprirea caldurilor. Sunt extrem de periculoase si va spun din proprie experienta. Sterilizarea e sfanta si scapati de toate problemele legate de sunete, miros urina, pui nedoriti, piometru (foarte des intalnit la pisicile care au luat pastile si care poate fi mortal daca nu e descoperit la timp), cancer mamar in timp, mai ales daca au facut un rand de pui cel putin.

10. Sfaturi de pe internet. Internetul este o sursa de informare grozava, cand stii ce informatii sa iei si cum sa le folosesti. Singurul sfat pe care l-am urmat de pe internet a fost recomandarea primita pentru cabinetul veterinar la care merg de 9 ani. Orice problema aveti cu puii de pisica sau de catel sau orice animal ar fi, mergeti la medic de urgenta. Speriati-va de orice comportament diferit de normalitate.

11. Oferiti-le multa afectiune. Cu ea le hraniti sufletul.

Multumesc ca ati salvat puiul. Daca nu-l luati dvs, e foarte posibil sa nu-l fi luat nimeni si viata lui ar fi fost in pericol. Noi, oamenii infaptuim miracolele pentru care altii se roaga. Cand acel suflet v-a iesit in cale, voi ati fost ingerii trimisi sa-l ajute.

Musette2

P.S. Nu credeti toate articolele de rahat in care vi se spune ca nu stiu ce boli veti face daca veti adopta o pisica. Schizofrenia este o boala care se mosteneste. Alergia este o boala a sistemului imunitar scazut (si daca aveti asa ceva, organismul va avertizeaza ca trebuie sa luati masuri in ceea ce priveste sistemul imunitar, nu pisica). Capusele sunt insecte care traiesc in iarba, nu le creeaza animalele. Toxoplasmoza se ia de pe legumele/fructele si mainile naspalate sau doar daca iti place sa mananci cacat (de gustibus…). In ziua de azi ai sanse mai mari sa faci cancer, decat sa iei vreo boala de la animale.

 

About xnici

Om normal la minte si la suflet
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Cum ingrijesti pui de pisica beberonezi

Leave a Reply

